Články / aktuality

Sunshine - Karmageddon

Karmageddon je zvuk zkázy bez jakékoli stopy vzteku. S porozuměním, že vždycky se platí za všechno: dobré i zlé bez rozdílu.

Sedmé album čtveřice Sunshine vychází 2. května ve spolupráci vydavatelství Sony Music se Soundmachine s.r.o. Karmageddon vznikal v sestavě obvyklých podezřelých i nečekaných hostů. Producentsky na něj dohlédl Dušan Neuwerth (Tata Bojs, Vypsaná fiXa…), jeho první spolupráce s kapelou vyústila ve vzdušný přirozeně pojatý analogový zvuk. Zpěvy se opět natáčely v berlínském studiu Phila Freeborna, ten v devadesátých letech pobýval v Táboře a zná se s kapelou od undergroundových počátků. Finální mix a master zase z nadšení pro věc vytvořil losangeleský producent Bernd Burgdorf, pod jehož vedení Sunshine natáčeli své zlomové album Moonshower and Razorblades.

„Zuřivá energie a nevysvětlitelný pěvecký styl Sunshine mě vždy okamžitě teleportují do hloubi jejich temného a zvráceného světa,“ netají se nadšením Burgdorf, který se podílel na nahrávkách natolik rozdílných prvoligových interpretů, jako jsou Green Day, Tom Waits nebo Pink. „Sunshine na Karmageddonu prodělali nejlepší možný vývoj: dospěli, ovšem jejich podstata zůstala stejná. Nový – zdánlivě konvenční a velmi melodický – přístup k psaní písní je tu dobře vyvážený s jejich schopností nakopat posluchačům zadek,“ nešetří chválou Burgdorf a dokonce vokální projev Kaye Buriánka řadí na úroveň Lou Reeda nebo Johnny Rottena.

„Dokáže se vyjádřit jednoduše, silně, expresivně a s velkou dávkou kousavosti, i když zpívá jemnou melodii.“

Něžné stránky byly v diskografii Sunshine vždy přítomné, ale kapela s nimi ještě nikdy nepracovala tak cíleně a obnaženě. „Některé elementy mi evokují období před Moonshower and Razorblades“ přemítá leader Kay Buriánek. „Je to trochu zvláštní pocit, ocitnout se v prozkoumaném teritoriu, ale vidím hodně pojítek i s Moonshower, byť se Karmageddon může zdát subtilnější.

Na tom má majoritní podíl Dušan Neuwerth. Představoval si v sonickém duchu hodně tradiční zvuk: bubny znějí velkou místností, točí se do pásu, slyšíš prostorová echa a všechny tyhle znovu objevené retro věci.“

Karmageddon je ve své odhalenosti stejně odvážný a nadějeplný jako žádající inzerát z rubriky Zmeškaná setkání: „Zahlédl jsem tě jen na vteřinu nebo dvě včera na lince B, měl jsem tě oslovit.“

Upřímně míněný pokus navázat zpřetrhané spojení než přijde finální brutalita We Carry a Third World Briefcase. V ní hostuje Justin Pearson, člen kultovních grindcoreových The Locust ze San Diega, který dnes ale experimentuje spíše s tvrdou elektronikou v projektech Retox nebo All Leather. „Justin je kámoš z doby, kdy jsem bydlel v LA,“ popisuje vznik skladby Buriánek. „Už dřív jsme si říkali, že musíme něco udělat společně. Teď dostal demo, udělal krátký text, nazpíval ho v San Diegu a já dovřeštěl tady.“ Po vší něze zazní We Carry a Third World Briefcase jak mocné třísknutí dveří, poslední přervaná vazba, po níž se rozhostí Ticho.

Křest nového alba:
13.4.2011 a 14­.4.2011 BRNO – KLUB METRO
21.4.2011 PRAHA – LUCERNA MUSIC BAR

Seznam skladeb:
1. Today (Is Not The Day)
2. Seven Sins, Seven Signs
3. NFNY
4. The Echoes
5. Crimson Curse
6. The Night Is On Fire
7. Poltergeist
8. Karmageddon
9. Astrogen Nostalgia
10. We Carry a Third World Briefcase

Další informace:
www.sunshinetrash.com
www.sonymusic.cz
www.soundmachine.cz
www.t-music.cz